maandag 10 december 2012

Vandaag las ik een blog

Het leukste aan mijn werk vind ik het live presenteren van de kleding op diverse lifestyle events. Na het lezen van dit blog drong het tot me door waarom ik dat nu eigenlijk zo leuk vind. Ik kan daar mijn "verhaal" kwijt.

Het gros van de mensen die bij Kekke Koters koopt kent dit verhaal. Ik durf te beweren dat ze dankzij dit verhaal ook terugkomen. Ze kopen met gevoel. Het is niet zomaar een jurkje van een grote keten waarvan er duizenden in omloop zijn. Nee, dit is een product waar met liefde aan is gewerkt. Waar tot in de late uurtjes op is geploeterd omdat dat laatste draadje toch ook nog even weg gewerkt moet worden.

De eerste groep vliegt wel even voorbij, maar laat in de voorbijgang luidkeels horen dat ze het echt te duur vinden. Ze realiseren zich niet dat ze te maken hebben met handgemaakte producten. Ze laten hun handen vluchtig door de rekken gaan en soms, heel soms gaan ze weg met een uitverkoopje uit de bak.

De tweede groep koopt omdat ze het geld hebben en het gewoon leuk vinden. Hoera, fijn! Dat juich ik toe. :-)

De derde groep zijn de mensen die interesse hebben in je product en je ook vragen stellen bij de aankoop van een nieuwe jurk of sweater. En oh wat vind ik dat heerlijk. Ik kan uren praten over wat ik doe, maar laat ik jullie met deze overdaad nu maar even niet vermoeien ;)

Ik realiseer me dat het niet voor iedereen is weg gelegd om een jurkje van 40 euro aan te schaffen voor een kind in de groei, maar het leuke aan veel van deze mensen is dat ze toch de tijd nemen. Ze bewonderen de kleding en vertellen mij dat ook. Dat kan ik dan weer waarderen.

Creatieve mensen die met passie aan hun product werken en het daarna verkopen hebben eigenlijk altijd de behoefte extra informatie te verstrekken bij hun product. Dat is ook exact de reden waarom ik zo graag koop bij de collega webshops die mooie dingen maken of veel tijd en moeite steken om echt mooie producten in te kopen. Zij hebben een verhaal!